Direktlänk till inlägg 22 april 2014

Bullar i ugnen

Av millanpunk - 22 april 2014 21:07

Man lär så länge man lever. Det är ju ett annat uttryck man hört ett par gånger. Och det kanske beror på att så är det. Annars kan man tro att när man klarat av det där med att gå, cykla och räkna samt gjort 12 år i skolan så har man koll på det vardagliga. Givetvis så kan man fördjupa sina kunskaper i specifika ämnen och läsa på lagar och regler av diverse slag. Man just det där självklara tror man sig kunna. Jag blir därför alltid lika förvånad när jag får en aha-upplevelse om något som jag inte visste. Eller rättare sagt inte ens visste att jag inte visste. Att jag typ inte kan Latin vet jag ju så det är ju inget att förvånad över. Och är inte heller något man "bara fattar". Men när jag för en månad sedan började fundera på när det var våffledagen så hände detta. Jag frågade några på jobbet och fick lite olika svar. Ingen hade superkoll kan man säga. Så jag var inte ensam om min okunskap  Så pratade jag med min Mamma och då kom detta upp. När får vi äta våfflor? Men det är ju Maria bebådelsedagen sa hon då. Aha OCH. Det vet jag väl att den även heter men när är det? Då tittade min Mamma på mig som om jag skojade med henne. -Det var ju då Maria blev havande. Alltså nio månader innan Jesus födelse.  Den 25: mars. 

Då klickade det till. Jaha. Är det så det är. Kommer aldrig glömma av när Våffledagen är från nu, men det borde ju vara Kanelbullens dag om det var den dagen hon fick bullar i ugnen. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av millanpunk - 21 april 2014 20:51

Ibland blir det inte som man tänkt sig.  Hur ofta har man inte hört det. Och i de flesta fall med en negativ klang. Men tänk om det blivit som man tänkt sig och det visade sig att det inte alls blev bra. Att det inte blir som man tänkt är ju bra. Del...

Av millanpunk - 20 april 2014 23:19

Då var det dags igen. Är det meningen att man ska skriva något varje dag som typ en dagbok? Jag tror det. Så då är det bäst att man inte missar efter bara en dag. Sitter i sängen och skriver och känner mig lite som Carrie i Sex and the city. (Hello m...

Av millanpunk - 19 april 2014 21:13

Då har det äntligen hänt. Jag har skaffat mig en blogg. Har funderat säkert ett år men som så många gånger annars så har jag tänkt "att jag gör det sedan". Och nu Påskafton 2014 är det äntligen "sedan". Men som någon klok människa sà för en herrans m...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards